Jak se vyrábí ultrapravice

pátek 5. červen 2009 11:14

Václavák
V. Žák

První den voleb do Evropského parlamentu je za námi. Tedy alespoň v Nizozemí. A prý tu máme první překvapení. Titulky internetových médií  hlásí: "Krajně pravicová,nacionalistická, populistická, protievropská, protiimigrační, protiislámská ...strana nechvalně proslulého Geerta Wilderse dosáhla úspěchu. Volilo ji cca 17 procent Nizozemských voličů."

Na toto téma se jistě nyní vyrojí velké množství článků a komentářů, takže i já si řeknu své.

Když jsem viděl ono množství přívlastků, které tato strana v médiích dostává uvědomil jsem si, že ten klacek kterým se obvykle do těchto stran a jejich příznivců tluče, začíná být trochu těžký a nemotorný. Uznejte sami. Říci o 17 procentech Holanďanů, že jsou to náckové, rasisté a xenofobové, to je něco jiného než to říci o marginální skupince. Navíc předpokládám, že podobný výsledek dosáhnou protiimigrantské strany i v dalších zemích Evropy. Rozhodně to očekávám v Rakousku, možná v Británii a dá-li Bůh tak i u nás. To už bude pěkných pár milionů Evropanů, kteří rázem, dle současného diskurzu budou médii označováni za extrémisty, nácky a podobně.

Faktem je, že kdyby se někdo obtěžoval a zeptal se lidí na jejich názor na imigraci, islamizaci atd, výsledek by byl jasný. Neznám nikoho, kdo by tyto jevy vítal a považoval je za jakýkoli přínos. Snad jen  na internetových diskuzích se vyskytují takoví jedinci a i ty podezírám z toho, že se na tomto tématu jen vymezují proti nenáviděným „náckům" a „cokoli-fobům". Lidé v Evropě už prostě mají masové imigrace dost. Nechtějí další přistěhovalce. Nechtějí další Muslimy. Nechtějí multikulturní společnost. Ale co chtějí nebo nechtějí, nikoho nezajímá. Budou to mít. Je jim řečeno, že tomu nerozumí, že mají neopodstatněný strach a že se bez imigrantů neobejdeme. Neobejdeme? Kdo postavil Evropská města, mosty, přehrady, chrámy a katedrály? Imigranti? Ne! Obejdeme se bez nich, jako jsme se bez nich obešli do teď. Jen se pár lidí nenapakuje na hyperlevné pracovní síle a možná to trochu prodraží stavební výrobu. To je malá daň za ušetřené problémy. Ostatně viděli jste někdy na nějaké stavbě pracovat černocha? Já ne! Za to jich vídám hodně v noci na Václaváku.

Lidé, kteří by nikdy ultrapravici nevolili ji nyní volí, protože je to jediná síla, která vnímá toto znepokojení veřejnosti, tuto nechuť být nadále Eldorádem pro každého, kdo si chce polepšit.

Kdyby etablované strany hájily zájmy svých občanů a svých zemí a vnímaly přání i obavy lidí, tak by ultrapravice nedostala jediný hlas. Nebyl by pro to totiž důvod. Tvrdím jedno:
Liberální a socialistické strany ultrapravici přímo vyrábí svým ignorantstvím. Ultrapravice se stala jedinou a poslední možností pro ty, kdo nechtějí mít z Evropy Libanon, nebo Jugoslávii. Otázka je, zda ultrapravice může být v tomto ohledu co platná. Pod článkem o Wildersově úspěchu v Holandsku, někdo napsal: "Poslední výkřik umírajícího národa", a přidal statistická data, podle kterých, při zachování současné natality, budou do 15 let původní Holanďané tvořit polovinu obyvatel.

Nevím. Ale mám naději, že se vlivem strachu ze ztráty pozic, hlavní politické strany „chytnou za rypák" a začnou vnímat přání většiny. Přání zachovat strukturu národa, kulturu, tradice. Přání předat zemi další generaci minimálně ve stejném stavu v jakém jsme ji převzali.

 

Oto Jurnečka

zdeneksemStrategie volby.21:275.6.2009 21:27:36
SkeptikAno........15:535.6.2009 15:53:04
hogofogs,.je to pritazene za vlasy14:565.6.2009 14:56:30
EVASouhlasím jak s Vaším článkem,14:335.6.2009 14:33:11
pařez5.6.2009 12:55:54, Oto Jurnečka13:055.6.2009 13:05:33
Oto JurnečkaTo Pařez12:555.6.2009 12:55:54
pařez5.6.2009 11:36:24, pokorný12:535.6.2009 12:53:05
Jirka B.Souhlasím a podepisuji.12:075.6.2009 12:07:02
Oto JurnečkaCo je ultrapravice11:555.6.2009 11:55:03
Jiří Beráneknevím, co je ultrapravice11:485.6.2009 11:48:05
Oto JurnečkaJá vím...11:435.6.2009 11:43:06
pokornýMne se to taky líbí a klikám karmu11:365.6.2009 11:36:24
JohnyMne se to libi11:205.6.2009 11:20:21

Počet příspěvků: 14, poslední 5.6.2009 21:27:36 Zobrazuji posledních 14 příspěvků.

Oto Jurnečka

Oto Jurnečka

To co píšu, má vždy vztah ke společnosti a politice. To znamená, že mohu psát prakticky o čemkoli.

Formulování myšlenek je pro mne taková psychohygiena. Názory mám politicky nekorektní, ale neuchyluji se k neslušnosti, atd. Co mě na dnešní mediální a politické scéně vadí asi nejvíce je argumentace "ad hominem" a celková "nevěcnost". Obojímu se snažím vyhýbat.

REPUTACE AUTORA:
0,00

Seznam rubrik

Tipy autora

tento blog
všechny blogy

Oblíbené blogy